» اخبار » حق کشتی آزاد این نبود/ دریغ از یک طلای المپیک 2024 پاريس/ کوچینگ ضعیف پاشنه آشیل آزادکاران
اخبار

حق کشتی آزاد این نبود/ دریغ از یک طلای المپیک 2024 پاريس/ کوچینگ ضعیف پاشنه آشیل آزادکاران

مرداد 21, 1403 80107

تیم ملی کشتی آزاد کشورمان موفق به کسب 3 مدال نقره و 1 مدال برنز از 6 نماینده در بازی های المپیک 2024 پاریس شد.
رقابت های کشتی آزاد المپیک پاریس روزهای 18 لغایت 21 مردادماه برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط رحمان عموزاد در وزن 65 کیلوگرم،حسن یزدانی در وزن 86 کیلوگرم، امیرحسین زارع در وزن 125 کیلوگرم به مدال نقره و امیرعلی آذرپیرا در وزن 97 کیلوگرم به مدال برنز  دست یافت.

نتایج نمایندگان کشورمان و رده بندی انفرادی این مسابقات به شرح زیر است:

در وزن 57 کیلوگرم علیرضا سرلک در دور نخست با توجه به تأخیر در پروازها به مراسم وزن کشی نرسید و کشتی به نفع ری هیگوچی نایب قهرمان المپیک و قهرمان جهان از ژاپن شد و نماینده کشورمان حذف شد.

در وزن 65 کیلوگرم رحمان عموزاد در دور نخست با نتیجه 8 بر صفر زین رترفورد قهرمان جهان از آمریکا را از پیش رو برداشت وی در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 11 بر صفر اسلام دودایف قهرمان روسی الاصل اروپا از آلبانی را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. عموزاد در این مرحله با نتیجه 10 بر صفر اسماعیل موسوکایف قهرمان جهان از مجارستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. عموزاد در دیدار پایانی گرفتار کشتی گیری بدون عنوان در آسیا و جهان به نام کوتارو کیوکا از کشور ژاپن شد و با نتیجه 10 بر 3 شکست خورد و به مدال نقره رسید.

در وزن 74 کیلوگرم یونس امامی در دور نخست با نتیجه 9 بر 4 فرانک چامیزو دارنده مدال های طلا، نقره و برنز جهان از ایتالیا را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه 10 بر صفر باکار نودیم از  گینه بیسائو را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 11 بر 1 (ضربه فنی) مغلوب کایل دیک قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از آمریکا شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد، امامی حذف شد و در جایگاه هفتم ایستاد.

در وزن 86 کیلوگرم حسن یزدانی در مبارزه نخست با نتیجه 10 بر صفر الکساندر لاورنس از استرالیا را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در یک دیدار نفسگیر با نتیجه 9 بر 4 داورن کوراگلیف قهرمان روسی الاصل اروپا از یونان را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. یزدانی در این مرحله با نتیجه 7 بر 1 مایل ناظم امینه دارنده مدال های برنز المپیک و جهان از سن مارینو را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. یزدانی در دیدار فینال در حالی که بارها به دلیل مصدومیت از ناحیه کتف نماینده کشورمان کشتی قطع شد، در عین شایستگی با نتیجه 7 بر 1 مغلوب ماگومد رمضان اف کشتی گیر روسی الاصل از بلغارستان شد و مدال نقره رسید.

در وزن 97 کیلوگرم امیرعلی آذرپیرا در دور اول در حالیکه تا ۳۷ ثانیه به پایان کشتی، ۳ بر صفر از اخمد تاج الدینوف نابغه کشتی جهان پیش بود، با نتیجه 4 بر 3 مغلوب این کشتی گیر روسی الاصل کشور بحرین شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال به گروه بازنده ها رفت. آذرپیرا در این گروه با نتیجه 6 بر صفر علیشیر یرگالی از قزاقستان را مغلوب کرد و به دیدار رده بندی راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه 4 بر 1 از سدکایل اسنایدر قهرمان المپیک و جهان از آمریکا گذشت و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 125 کیلوگرم امیرحسین زارع در دور نخست با نتیجه 5 بر صفر آیال لازاریف از قرقیزستان را شکست داد. زارع در دور بعد با نتیجه 10 بر صفر آمارور دسی از کانادا را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. زارع در این مرحله در یک کشتی نزدیک و سخت با نتیجه 2 بر 1 از سد طاها آکگول قهرمان المپیک و جهان از ترکیه گذشت و به دیدار فینال راه یافت. زارع  در دیدار فینال تاکتیک مناسبی اتخاذ نکرد و در حالیکه می‌توانست از سد پتریاشویلی بگذرد و صاحب خوش رنگ ترین مدال المپیک شود   با نتیجه 10 بر 9 مغلوب حریف گرجستانی خود شد و به مدال نقره رسید.

رده بندی انفرادی کشتی آزاد المپیک 2024 پاریس

57 کیلوگرم:

1- ری هیگوچی (ژاپن)
2- اسپنسر لی (آمریکا)
3- امان (هند)
غلام جان عبداله یف (ازبکستان)
5- داریان کروز (پورتوریکو)
بکزات آلماز اولو (قرقیزستان)

65 کیلوگرم:

1- کوتارو کیوکا (ژاپن)
2- رحمان عموزاد (ایران)
3- سباستین ریورا (پورتوریکو)
اسلام دودایف (آلبانی)
5- اسماعیل موسکایف (مجارستان)
تولگا تومور اوچیر (مغولستان)

74 کیلوگرم:

1- رازامبک جمال اف (ازبکستان)
2- دایچی تاکاتانی (ژاپن)
3- کایل دیک (آمریکا)
چرمن والیف (آلبانی)
5- حتیک سابولوف (صربستان)
ویکتور راسادین (تاجیکستان)

86 کیلوگرم:
1-ماگومد رمضان اف (بلغارستان)
2- حسن یزدانی (ایران)
3- داورن کوراگلیف (یونان)
آرون بروکس (آمریکا)
5- مایلز ناظم امینه (سن مارینو)
جاوریل شاپیف (ازبکستان)

97 کیلوگرم:

1- احمد تاج الدینوف(بحرین)
2-گیوی ماتچراشویلی (گرجستان)
3- امیرعلی آذرپیرا (ایران)
ماگومدخان ماگومدوف (آذربایجان)
5- کایل اسنایدر (آمریکا)
مورازی مچدلیدزه (اوکراین)

125 کیلوگرم:

1-گنو پتریاشویلی (گرجستان)
2-امیرحسین زارع (ایران)
3-طاها آکگول (ترکیه)
گئورگی مشویلدیشویلی (آذربایجان)
5-روبرت باران (لهستان)
آیال لازاریف (قرقیزستان)

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00
جیرئیل خان بابائی

جیرئیل خان بابائی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×