» اخبار » سه روز پرکار رئیس فدراسیون کشتی بلاروس در ایران/علیم سلیموف: از دیدن امکانات کشتی ایران متحیر شدم
اخبار

سه روز پرکار رئیس فدراسیون کشتی بلاروس در ایران/علیم سلیموف: از دیدن امکانات کشتی ایران متحیر شدم

خرداد 1, 1403 16079

علیم سلیموف رئیس فدراسیون کشتی کشور بلاروس به همراه مدیر اجرایی این فدراسیون برای مذاکره با رئیس فدراسیون کشتی ایران به تهران آمد.
دارنده دو مدال طلای کشتی فرنگی جهان برنامه های سفر کاری خود را در همان ساعات اولیه اولین روز حضورش در تهران آغاز کرد،
ابتدا بازدیدی دو ساعته از قسمتهای مختلف کمپ تیمهای محلی و ساختمان اداری فدراسیون کشتی داشت،
بعد از آن با علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی ایران دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار دو ساعته عالی ترین مقامهای کشتی ایران و بلاروس در مورد همکاریهای متقابل و دوجانبه با هم گفتگو کردند.
در این دیدار که ابتدا با مرور خاطرات دوران قهرمانی آغاز شده بود، دکتر علیرضا دبیر و دکتر علیم سلیموف در مورد چگونگی و شیوه همکاریهای متقابل به گفتگو پرداختند.
علیرضا دبیر ضمن خوش آمد گویی به رئیس فدراسیون کشتی بلاروس و معاون ایشان، با ابراز خوشحالی از حضور یک قهرمان جهان در راس فدراسیون کشتی بلاروس آمادگی خود برای همکاری همه جانبه با فدراسیون کشتی آن کشور را اعلام کرد.
علیم سلیموف نیز ضمن تشکر از خیرمقدم و استقبال گرم رئیس فدراسیون کشتی کشورمان گفت؛
در بازدید از کمپ تیمهای ملی کشتی ایران شاهد امکانات ایده آل بودم، آنچه شما برای کشتی ایران فراهم کردید به نظر من در دنیا بی نظیر است،
من به عنوان یک کشتی گیر و قهرمان حرفه ایی که سالها در عرصه قهرمانی حضور داشتم میگویم، خوش به حال کشتی گیران ایرانی که از چنین امکانات ایده آلی برخوردار هستند.

دارنده مدال طلای مسابقات جهانی مسکو در ادامه گفت؛ بنده تمایل دارم همکاری بین فدراسیون کشتی ایران و بلاروس بیشتر از آنچه که هست شود، علیرضا دبیر در جواب او گفت: ما برای همکاری با فدراسیون کشتی ایران هیچ محدودیتی قائل نیستیم و آمادگی داریم موارد مورد نظر و درخواست فدراسیون تحت امر شما را طی یک تفاهم نامه همکاری اجرایی کنیم،
سپس رئیس فدراسیون کشتیِ بلاروس موارد پیشنهادی را مطرح کرد که مورد استقبال علیرضا دبیر قرار گرفت،
علیم سلیموف، دارنده مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان در استانبول ترکیه در ادامه خاطر نشان کرد؛
بلاروس در تمامی گروههای سنی، کشتی گیران خوبی چه در کشتی آزاد و چه در کشتی فرنگی دارد.
علیم سلیموف در ادامه خطاب به علیرضا دبیر گفت؛ از دیدن امکانات شما خیلی متعجب شدم آنچه شما برای کشتی ایران در اختیار دارید آرزوی تمامی کشتی گیران جهان است و هر رئیس فدراسیونی آرزو دارد برای کشتی کشورش چنین امکاناتی فراهم باشد.

علیرضا دبیر از رئیس فدراسیون کشتی بلاروس پرسید؛
ورزش اول کشور شما چیست؟ در جواب علیم سلیموف گفت؛ هاکی ورزش اول کشور ما میباشد و رئیس جمهور کشور بلاروس نیز خودش در رشته هاکی فعالیت ورزشی داشته است، مرد اول کشتی ایران در ادامه به سکاندار کشتی بلاروس گفت؛ پیشنهاد میکنم با توجه به جوانی شما تلاش کنید تا برند کشتی را در کشورتان بالا ببرید، وقتی در این کار موفق باشید آن موقع در جذب اسپانسر و حامیان غیر دولتی موفق خواهید شد، همان کاری که ما در کشتی ایران انجام دادیم،
در ادامه توافق شد تیمهای ایرانی در هر دو رشته آزاد و فرنگی در تورنمنتهای بین المللی بلاروس شرکت کنند و در مقابل آنها نیز چنین برنامه ایی را در دستور کار خود قرار دهند.

در پایان این نشست، رئیس فدراسیون کشتی بلاروس با بدرقه علیرضا دبیر محل فدراسیون کشتی ایران را ترک کرد.
از دیگر برنامه های رئیس فدراسیون کشتی بلاروس دیدار و گفتگو با تنی چند از قهرمانان صاحب نام کشتی کشورمان بود که این مهم طی دیدار با حمید سوریان، حسن رنگرز و طالب نعمت پور انجام شد.
این نشست صمیمانه که با میزبانی طالب نعمت پور برگزار شده بود با مرور خاطرات دوران قهرمانی گذشت و در خاتمه با صرف ناهار خاتمه یافت،
لازم به ذکر است، طالب نعمت پور و علیم سلیموف در یک وزن کشتی میگرفتند.
این نشست دوستانه با بدرقه قهرمانان پرافتخار کشتی فرنگی ایران از عالی ترین مقام کشتی کشور بلاروس خاتمه یافت و سپس رئیس فدراسیون کشتی بلاروس به استان مازندران سفر کرد تا دیدارهایی در قطب بزرگ کشتی ایران داشته باشد.
آخرین برنامه علیم سلیموف در سفر چهار روزه به ایران حضور در دفتر مجله اینترنتی دنیای کُشتی و دیدار با صاحب امتیاز و  مدیر مسئول این مجله بود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00
جیرئیل خان بابائی

جیرئیل خان بابائی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×