» اخبار » زاگرب نشان داد اوضاع کشتی آزاد برای المپیک پاریس نگران کننده است
زاگرب نشان داد اوضاع کشتی آزاد برای المپیک پاریس نگران کننده است
اخبار

زاگرب نشان داد اوضاع کشتی آزاد برای المپیک پاریس نگران کننده است

دی 22, 1402 15054

زاگرب نشان داد اوضاع کشتی آزاد برای المپیک پاریس نگران کننده است

اگرچه در بعضی از اوزان کشتی آزاد سهمیه المپیک نداریم اما اگر  فرض را بر آن بگذاریم در تمامی اوزان  المپیکی دارای سهمیه هستیم، باید این واقعیت غیر قابل انکار را بپذیریم تا هدفمند و با برنامه خود را به پاریس برسانیم تا در آوردگاه عظیم المپیک با مشکل روبرو نشویم و خدای ناکرده با احساسات دوستداران کشتی بازی نشود.

نمیخواهم ناامیدانه سخن بگویم که به شدت از این گونه تفکر بیزارم اما نمیتوانیم خود را فریب دهیم و نخواهیم با واقعیت کنار بیائیم، خودفریبیست اگر همه چیز را گُل و بلبل تصور کنیم و چشم خود را بر روی نقاط ضعفی که در بعضی اوزان کاملا آشکار است ببندیم، واقعیت غیر قابل انکار در کشتی آزاد این است، اگر تیم پزشکی حسن یزدانی بتوانند دارنده ۹ مدال جهان و المپیک را به بزرگترین آوردگاه ورزشی جهان در پاریس برسانند (که اتفاقا خبرهای خوشی از این موضوع به گوش میرسد) او همچنان گل سرسبد و سردار کشتی آزاد ما در المپیک پاریس خواهد بود و ما امیدوار به کسب مدال از سوی پرافتخارترین کشتی گیر حال حاضر ایران هستیم، ولی فراموش نکنیم شرایط حسن یزدانی در پاریس متفاوت با تمامی مسابقات دوره های گذشته جهانی و المپیک که او شرکت کرده خواهد بود.

دومین کشتی گیری که میتوانیم به او امید ببندیم کسی نیست جز امیرحسین زارع، جوان شایسته و سنگین وزن کشتی آزاد، نشان داده که از هر نظر لیاقت رسیدن به مدال المپیک حتی خوشرنگ ترین آن را دارد.

اما با ادای احترام به چهار نماینده دیگر اگر حضور چهره های شاخص این اوزان را در المپیک قطعی بدانیم باید با این واقعیت کنار بیائیم که در اوزان دیگر کاری به مراتب سخت تر از دو وزن ذکر شده در پیش داریم.

متاسفانه فراز و فرودهایی در کشتی گیران دیگر اوزان المپیکی کشورمان شاهدیم که زمینه ساز نگرانی میباشد.

هرگز فراموش نکنیم المپیک پاریس متفاوت با المپیک توکیو میباشد. همانگونه که جهانی صربستان علی رغم (ناآماده بودن روسها به دلایل تردید در حضور یا عدم حضورشان در رقابتها و محرومیتهایی که داشتند) بسیار متفاوت با جهانی اسلو بوده است.

شک نداشته باشید در المپیک پاریس روسهای واقعی و همیشه مدعی در تمامی اوزان غیر از سنگین وزن را شاهد خواهیم بود.

مسابقات اوپن زاگرب واقعیتهای زیادی حتی بیشتر از جهانی صربستان را برای کشتی ما روشن کرد، اگر ضعفها را برطرف کنیم و بر نقاط قوت بیافزایم قطعا قادریم نتیجه ایی آبرومند در المپیک پاریس کسب کنیم اگر با همان شیوه غلط چند سال اخیر به خصوص در مباحث آمادگی جسمانی و آنالیز پیش برویم شک نداشته باشیم المپیکی سخت پیش روی ما خواهد بود.

https://donyayekoshti.com/?p=612

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 4.00
جیرئیل خان بابائی

جیرئیل خان بابائی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×