» اخبار » فینالیستهای روز اول مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی اروپا مشخص شدند
فینالیستهای روز اول مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی اروپا مشخص شدند
اخبار

فینالیستهای روز اول مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی اروپا مشخص شدند

بهمن 24, 1402 14098

شمارش معکوس برای رکورد شکنی رضا کایالپ

فینالیستهای روز اول مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی اروپا مشخص شدند

نفرات راه یافته به دیدار فینال ۵ وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی اروپا مشخص شد.

با پایان روز نخست رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی اروپا در بخارست رومانی، نفرات راه یافته به فینال اوزان 55، 63، 77، 87 و 130 کیلوگرم مشخص شدند:

دروزن 55 کیلوگرم:

رشاد ممدوف از آذربایجان برابر نوگزاری سورتسومیا از گرجستان 5 بر 1 به برتری رسید و راهی فینال شد. همچنین آرتیوم دلیانو از مولداوی نیز 2 بر 2از سد مانول خاچاتریان از ارمنستان گذشت و به فینال رسید.

در وزن ۶۳ کیلوگرم:

الکساندر هروشین از اوکراین 9 بر 5 ادموند نازاریان از ارمنستان را برد و فینالیست شد و مراد ممدوف از آذربایجان نیز 3 بر 3 از سد انور آلاخیاروف از روسیه گذشت و به فینال رسید.

در وزن ۷۷ کیلوگرم:

یونس امره باشار از ترکیه مقابل آنتونیو کامنجاسویچ از کرواسی 3 بر 1 به برتری رسید و راهی فینال شد. مالخاس آمویان از ارمنستان نیز 2 بر 1از سد الکساندرین گوتو از مولداوی گذشت و راهی فینال شد. در این وزن علی ارسلان ملی پوش سابق ایران و که تابعیت کشور صربستان را دارد و برای این کشور یک مدال طلا و برنز جهان را کسب کرد، در همان دور نخست با شکست سنگین 8بر صفر مقابل کشتی گیری از نروژ حذف شد.

در وزن 87 کیلوگرم:

علی چنگیز از ترکیه 4 بر 1 از سد کایریل ماسکویچ گذشت و به فینال رسید. در دیگر دیدار نیمه نهایی این وزن الکساندر کوماروف از صربستان نیز 3 بر 1 از سد اسلام عباس اف از آذربایجان گذشت و فینالیست شد.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم:

رضا کایالپ کشتی گیر 35 ساله ترکیه و دارنده 1مدال نقره و 2 برنز المپیک و 5 مدال طلا، 3 نقره و 2 برنز جهان و 11 مدال طلا و 1نقره قهرمانی اروپا مقابل بکا کاندلاکی از آذربایجان با نتیجه 2بر 2 به برتری رسید و راهی فینال شد تا برای کسب دوازدهمین مدال طلای خود در اروپا به میدان برود.

در آخرین مبارزه روز نخست این رقابت ها نیز در دیگر دیدار نیمه نهایی وزن 130 کیلوگرم، سرگئی سمنوف از روسیه 2بر 1 از سد یاکوبی کاجایا از گرجستان گذشت و حریف رضا کایالپ در فینال شد

 

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00
جیرئیل خان بابائی

جیرئیل خان بابائی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×